خانه / دسته‌بندی نشده / شهید حسن گودرزی

شهید حسن گودرزی

قاب شهید حسن گودرزی
قاب شهید حسن گودرزی     

فرزند  : کریم

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۳/۰۹/۰۷

محل شهادت  : منطقه پدافندی زبیدات عراق

مسؤلیت درزمان شهادت : فرمانده گردان ثارالله

محل دفن  :  گلزار شهدای شرستان بروجرد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

نهم مرداد ۱۳۳۸، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش کریم، کشاورز بود و مادرش عصمت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. هفتم آذر ۱۳۶۳، با سمت فرمانده گردان ثارالله در زبیدات عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

با تشکر از برادر مهرداد سلیمانی که برگ زرین شهید حسن گودرزی را برای سایت ارسال فرموده است

شهدا حسن گودرزی و مصطفی نوروزی
شهدا حسن گودرزی و مصطفی نوروزی

شهید حسن گودرزی
فرمانده گردان ثارالله تیپ ۵۷ابوالفضل(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای متدین در روستای شیخ میری در بروجرد دیده به جهان گشود. در همان روستا؛تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی طی کرد ودوران دبیرستان را در شهر بروجرد به تحصیل پرداخت. دوران تظاهرت قبل از انقلاب ایشان هم مانند دیگر مردم مسلمان در تظاهرت و مبارزات خیابانی مشارکتی فعال و مستمر داشتند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ، حسن گودرزی برای انجام خدمت نظام وظیفه به سربازی رفت و در لشگر ۹۲ زرهی اهواز خدمت نمود . بعد از آن در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربروجرد در آمد . آموزش نظامی را که طی کرد حمله ارتش مزدور عراق به میهن اسلامی که با تشویق دشمنان مردم ایران به خصوص آمریکا بود،شروع شد.

او به اتفاق جمعی دیگر از برادران پاسدار جهت نبرد با مزودوران بعثی عازم خرمشهر شد .در خرمشهر شجاعانه به نبرد با مزدوران بعثی پرداخت و از حیثیت و شرف میهن اسلامی به خوبی دفاع کرد . بعد از سقوط مظلومان خرمشهر حسن گودرزی همراه فرمانده و معاون گروهی از رزمندگان لرستانی مجروح شدند.

او علاوه بر اینکه رزمنده ای شجاع بود از بینش سیاسی بالایی هم بر خوردار بود.قبل از اینکه بنی صدر خائن از فرماندهی کل قوا وریاست جمهوری عزل شود حسن گودرزی به خیانت پیشه بودن او پی برده بود.خودش گفته است:
موقعی که بنی صدر به بروجرد آمد چند بار تصمیم گرفتم او را بکشم . فکر کردم که اگر این خائن وطن فروش را بکشم وی را شهید به حساب می آورند و مرا به عنوان منافق اعدام می کنند و لذا از تصمیم خودمنصرف شدم و دعا کردم که خداوند او را رسوا کند.

شهید حسن گودرزی درسال ۶۰ ازداج نمودند دو هفته بعد از ازداوج به مدت ۴ ماه به منطقه غرب اعزام شد
بعد از بازگشت از جبهه خرمشهروبهبودی نسبی در کمیته مبارزه با احتکار سپاه بروجرود مشغول فعالیت های شبانه روزی شد .بعد از آن در قسمت مبارزه با مواد مخدربه فعالیت خود ادامه داد .

اوکه طاقت دوری از جبهه را نداشت، بعد از مدتی به اتفاق جمعی از پاسداران به منطقه کردستان اعزام شدند. دو ماه در پاکسازی مناطق مختلف کردستان از عوامل ضد انقلاب شرکت داشت. بعد از مراجعت از کردستان به اتفاق برادران پاسدار و بسیجی از بروجرد عازم جبهه نبرد حق علیه باطل در جنوب ایران شد .اودر این اعزام فرماندهی گردان ابوالفضل العباس(ع) را عهده دار بود در عملیات بیت المقدس درجبهه فکه شرکت نمود . با یاری خداوندورشادتهای مثال زدنی رزمندگان اسلام این عملیات با پیروزی کامل پایان یافت.

در این عملیات ۲۸نفر از رزمندگان بروجرد به درجه رفیع شهادت نائل گشتند . ۷۰۹اسیر از دشمن بخشی از پیروزی رزمندگان رزمندگان اسلام در این عملیات بود.
حسن گودرزی در این عملیات به سختی از ناحیه گردن مجروح شد و بعد از بهبودی مدتی در قسمتهای مختلف سپاه خدمت کرد.
بعد از آن او به عضویت شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بروجرد در آمد و مجددا به جبهه رفت.
وقتی او به منطقه عملیاتی رسید فرمانده گردان ثارالله در عملیات والفجر ۶ در تنگه چزابه به شهادت رسیده بود.از طرف فرماندهی تیپ به حسن گودرزی ماموریت داده شد به عنوان فرمانده گردان ثارالله انجام وظیفه نماید. این ماموریت ۹ ماه به طول انجامید
درهفتم آذر ۱۳۶۳ روز چهارشنبه حسن گودرزی در جبهه جنوب از ناحیه کتف و سر مجروح شدو در حین انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید