خانه / دسته‌بندی نشده / شهید میرزاعلی دریکوند

شهید میرزاعلی دریکوند

قاب شهید میرزاعلی دریکوند
قاب شهید میرزاعلی دریکوند

فرزند  : حسین

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۵/۱۰/۰۴

محل شهادت  : منطقه عملیاتی شلمچه

محل دفن  :  گلزار شهدای روستای دارایی از توابع شرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت


 یکم فروردین ۱۳۴۴، در روستای رازان از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش نصرت نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گردان در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدتی در منطقه بر جا ماند و سوم تیر ۱۳۷۴،‌ پس از تفحص در روستای دارایی تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

خاطره تکان دهنده ای از شهید میرزاعلی دریکوند

نسیـــم دلفـان – ۲۹ فروردین سال جاری ، روز ارتش بود ، طبق سنوات گذشته یگانهای نمونه نیروهای مسلح و بسیج برای گرامیداشت این روز در مکانی مشخص رژه رفتند.

فرزند کوچک من نیز از طرف بسیج جزء نیروهای رژه رونده (قاب دار شهدا) در این روز بود.

شب قبلش قاب عکس شهیدی را به او داده بودند “بنام شهید میرزا علی دریکوند” تا صبح روز بعد ۲۹ فروردین بعنوان قاب دار آماده مراسم شود.

خواب شهید میرزاعلی دریکوند
خواب شهید میرزاعلی دریکوند

آن شب مهمان داشتم و هوش و حواسم به مهمانان زمینی بود، فراموش کردم که یک مهمان افلاکی نیز امشب در جمع ما حضور دارد.خسته بودم خوابیدم.نزدیک های اذان صبح خوابی دیدم که آه از نهادم بلند کرد و چشمانم را اشک بار ساخت.کسی در عالم خواب و رؤیا که چهره جوان و چشمان معصومانه ای داشت در گوشه اتاق با ناراحتی مرا خطاب قرار داد و گفت : از مهمان نوازی شما بسیار شنیده بودم ، من امشب مهمانت بودم ، شب جمعه بود اما حتی به چند کلامی قرائت فاتحه مرا شاد نکردی ! رسم مهمان نوازی شما اینگونه است؟پریشان و منقلب از خواب پریدم ، بدون اراده صورت غم گرفته ام به نم اشک های چشمانم خیس شده بود.با خود گفتم خدایا این جوان نورانی چه کسی بود که چنین مرا به تازیانه کلامش پریشان کرد؟حیرت زده از جا برخواستم تا با لیوانی آب عطش گلویم را خاموش کنم ، در میان راهرو چشمم به قاب عکس شهیدی افتاد که امشب در خانه من بود و کسی از اهل خانه او را احترام نکرد…

آن لحظه بود که متوجه شدم کسی که به خواب من آمد همان چهره معصومانه بود.آه از نهادم بلند شد ، با زمزمه فاتحه آیاتی از کلام خدا را واسطه قرار دادم شاید از سر تقصیرم بگذرد.شنیده بودم شهدا حی و حاضرند و امروز این شنیده بر من حجت شد.
از شما خواننده بزرگوار ملتمسانه می خواهم با قرائت صلواتی روح بلند این شهید والا مقام را شاد کنید بلکه مرا نیز به واسطه زمزمه های شما عفو کند.

امید که بتوانم از محل دفن این شهید عزیز اطلاعی بیابم و حضورأ از او طلب بخشش کنم. رضا محمدی
منبع : http://nasimedelfan.ir/?p=16663

 

برگ رزین شهید میرزاعلی دریکوند

شهید میرزاعلی دریکوند
شهید میرزاعلی دریکوند آلبوم عکس شهید ارسال از طرف گروه گردان همیشه پیروز انبیاء در کانال تلگرام:

خاطرات جذاب رزمنده لرستانی از شهید میرزا علی دریکوند

 

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید