خانه / دسته‌بندی نشده / شهید توکل مصطفی زاده

شهید توکل مصطفی زاده

شهید توکل مصطفی زاده
شهید توکل مصطفی زاده

فرزند  : حاج نبی

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۴/۱۲/۰۸

محل شهادت  : عملیات ولفجرنه (۹) استان سلیمانیه عراق ارتفاع کاتو ضلع شمال شرقی شهرسلیمانیه

محل دفن  :  گلزار شهدای شرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

 هجدهم مرداد ۱۳۳۶، در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش حاج نبی و مادرش زینتی نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هشتم اسفند ۱۳۶۴، با سمت فرمانده طرح عملیات در سلیمانیه عراق بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

وصیت نامه :

بسم الله الرحمن الرحیم

اعوذ بک یا رب من همزات الشیطان

به نام الله با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب و یاران این نایب امام زمان و راهنما کننده راه حسین (ع) و با درود و سلام بر خانواده شهدا و درود و سلام بر مجروحین و معلولین این لبیک گویان راه حسین (ع) و رحمت خداوند و بندگانی که راه حسین (ع) را در پیش گرفته اند و لعن بر وسوسه گران که در کمین نشسته اند و می خواهند که امام و یاران حسین (ع) را به هر شکل که شده باشد ترور کنند یکی را به ضرب گلوله و یکی را با وسوسه شیطانی و یکسری را هم با تهمت ، طعنه، ریا، حسد و . . . از راه خارج نموده و ترور کنند که باید خیلی با دقت در زمان حاضر از این موانع خارج گردیم تا بتوانیم از این آفتها به راهی که در پیش گرفته ایم دور گردیم و از خدای بزرگ خواهانم که هر چه زودتر کوله بار آخرتم بیشتر از گناه و خطا غرق نگشته باشد و در آخرت به خدا پناه برده ام از رو سیاهیم که در این دنیا که محل امتحان است پرده اسرار خدایی شکافته نگردد که در این دنیا هم روسیاهم گردم و از جمیع افراد یا برادرانی که اشتباه یا خطایی از روی برادری دیده اند که هر شکل روی غرور یا تکبر نتوانسته ام از آنها حلالیت بخواهم امیدوارم از حق خود بگذرند و انشاء الله خداوند به آنها سعادت در راه خیر عنایت فرماید و از جمیع دوستان و برادران می خواهم که از خدای کریم برای بنده اش عفو و بخشش نماید و هر نوع پول چه مقدار کم یا زیاد با هر کسی که دارم اگر توانست که به افراد دیگر کمک نماید ولی اگر نتوانست که به افراد دیگر کمک کند حلال می باشد .

و پدر و خواهران و برادرانم دنباله راه امام که راه الله و حسین (ع) است در عمل باشند و پولی که مربوط به دولت می باشد با مقدار پول دیگر حدود ۴۰ هزار تومان می باشد جمعا ً به حساب امام واریز نمایند .

ان شاء الله پدر و خواهران و برادرانم مرا حلال کنند. والسلام

محل شهادت شهید توکل مصطفی زاده:

محل شهادت شهدای ارتفاع کاتو
محل شهادت شهدای ارتفاع کاتو
محل شهادت شهیدتوکل مصطفی زاده
محل شهادت شهیدتوکل مصطفی زاده

قبر مطهر شهید توکل مصطفی زاده:

قبر شهید توکل مصطفی زاده
قبر شهید توکل مصطفی زاده

برگ های زرین شهید توکل مصطفی زاده:

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

یک دیدگاه

  1. این شهید،باعث شد در دهه ۶۰ دست کم دها نفر نفر از افراد مخالف نظام و انقلاب اسلامی دستگیری و به دست قانون سپرده شده و بعد از محاکمه اعدام شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید