خانه / دسته‌بندی نشده / شهید علی احمد گودرزی

شهید علی احمد گودرزی

قاب شهید علی احمد گودرزی
قاب شهید علی احمد گودرزی

فرزند  : حشمت
تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۱/۰۲/۱۶
محل شهادت  : فکه عملیات بیت المقدس
محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان بروجرد
سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

هفدهم خرداد۱۳۴۱، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش حشمت الله، معمار بود و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار درجبهه حضور یافت. شانزدهم  اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت فرمانده دسته در فکه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار وی در زادگاهش واقع است.

پسرم به عهدش وفا کرده بود و برای من خاک تربت امام حسین سوغاتی آورده بود!

با سلام و احترام به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه و کلیه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

خاطره ای رو که می خواهم به محضر عزیزان علاقه مند به شهدا وآرمانهای مقدس اونها بیان کنم ، مربوط میشه به مادر شهید علی احمد گودرزی که خودش اونرا برای من تعریف کرده؛ ولذا خواستم همه عشاق از لذت این معرفت عظما، بی نصیب نمانند؛  و کشورهای مستکبر ظالم جنایتکار ی که درمقابل انقلاب اسلامی ایران صف آرایی کرده اند بدانند ملت و جوانان غیور ایران اسلامی برای  به ثمر رساندن اهداف امام راحل ، قدس سّره شریف در تحت فرمان ولایت ورهبری تا پای جان از این نهضت مقدس انقلاب پاسداری خواهند کرد. انشالله.

این آخرین خاطره ای است که مادر شهید علی احمد گودرزی از ایشان دارند و من از زبان خود مادر برایتان مینویسم: مادر شهید می گفت: بار آخری که احمد به خونه اومد خیلی خوشحال بودم. فکر میکردم مدت بیشتری پیش ما می مونه اما خیلی زود آماده سفر شد.  بهش گفتم  احمد عزیزم تو که تازه رسیدی چند روزی پیش ما باش واستراحت کن بذار بیشتر تو را ببینم . علی احمد  در جوابم گفت:  مادر اگه بدونی کجا میخوام برم  اجازه میدی زودتر بار سفر رو ببندم و برم ! . گفتم مگه کجا میخوای بری؟ گفت : دارم میرم کربلا ! ، لذا اومده بودم  هم از شما حلالیت بگیرم و هم خبر بدم ! .

در اون لحظات علی احمد از خوشحالی چشماش برق میزد و عاشقانه برای رفتن لحظه شماری می کرد. منم گفتم بسلامتی عزیزم و ازش پرسیدم که یعنی پس راه باز شده، و میشه برید کربلا ؟! .

خداروشکر ولی احمد جان اگه رفتی کربلا  از اونجا خاک تربت برام میاری؟ دیدم احمد پیشانی منو بوسید و گفت روی دو تا چشمام، حتما..میارم… .منم خوشحال شدم که پسرم داره میره کربلا؛ ولذا اسپندو آماده کردم و با خوشحالی همه اهل خانواده اونو بدرقه اش کردیم . پدرش گفت خداروشکر این پسر مایه افتخار منه ،و دست به دعا برد و گفت : خدا خودشو و همه دوستاشو حفظ کنه . علی احمد هنگام خدا حافظی با پدرش به او گفت به مادرم بگو انشاالله حتما براش تربت کربلا میارم…

چند وقتی از عملیات بیت المقدس گذشت و از احمد من خبری نشد!.  تا اینکه خبر اوردن علی احمد شهید شده……روزی که رفتیم جنازه شهیدو تحویل بگیریم پدرش اومدو به من گفت : میخوای احمدو ببینی؟

گفتم اره.  زمانی که جنازه پسرم رو دیدم ،  صورتش سوخته بود؛  با خودم گفتم : عزیزم زیارت قبول! ؛  ولی ای  کاش میشد دوباره چشمای قشنگتو یکباردیگه ببینم! … در اون حال پدرش به من گفت دستاشو نگاه کن ببین هر دو رو مشت کرده ! وقتی بازشون کردم دیدم با کمال تعجب دیدیم پر از خاکه ! تربت کربلا…..پسرم به عهدش وفا کرده بود و برای من خاک تربت امام حسین سوغاتی آورده بود! . دستاشو بوسیدم و گفتم زیارتت قبول عزیز مادر…..

منبع : فاطمه گودرزی برادرزاده شهید

برگ های زرین شهید علی احمد گودرزی

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۵ دیدگاه

  1. بسم رب الشهدا و الصدیقن.
    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت جناب آقای ظهراب بیگی بنده به طور اتفاقی سایت و مطالب سایت یاد امام و شهدا را با مدیریت جنابعالی را دیدم با اینکه افتخار آشنایی با شما که خود از همرزمان و همسنگران شهدا و از یادگاران دفاع مقدس هستید را ندارم بابت همه ی زحماتی که برای معرفی شهدای مظلوم و گمنام استان لرستان میکشید از صمیم قلب سپاسگزارم. برادر گرانقدر با کسب اجازه از محضر جنابعالی یک توضیح در مورد تصاویری که مربوط به شهید والامقام علی احمد گودرزی میباشد خدمتتان عرض میکنم که در اسرع وقت اصلاح بفرمایید. چهار تصویر آخر مربوط به رزمنده دلاور و جانباز دفاع مقدس بردار حاج نوری امیدیان از نیروهای برجسته اطلاعات عملیات لشگر ۵۷ ابوالفضل(ع) و اخوی سردار شهید مسعود امیدیان از شهدا و سرداران نامدار اطلاعات عملیات و واحد تخریب تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی(ع) و لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل العباس (ع ) میباشد. یا علی مدد.

    • محمدحسن ظهراب بیگی

      با سلام و عرض ارادت محضر شما برادر عزیزم محمد مرادی
      پیام دلنشین حضرتعالی در سایت « یاد امام وشهدا » دریافت شد و به دیده منت انجام می شود. انشاالله برای انتشار بهتر معرفی شهدا و رزمندگان لرستانی عزیز لطف بفرمایید ، مواردی که مد نظرتان است را با مشخصادت دقیق بطور مثال ( عکس دوم از سمت راست برادر … و … یا از سمت چپ برادر … و … و یا نشسته و ایستاده برادر … و … ) در صفحه مربوطه درج فرمایید تا در اسرع وقت اقدام گردد. در ضمن چون بنده توفیق آشنایی با شما را از دست داده ام و چنانچه خود رزمنده شجاع لرستانی هستید و از خاطرات سرشار معنوی برخوردار هستید ، لطف بفرمایید مطالب را برای سایت ارسال تا انشاالله در فرصت مغتنی منتشر گردد. با تشکر فراوان مدیر سایت یاد امام وشهدا ظهراب بیگی

  2. سلام
    تیموری نویسنده بیش از ۶۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و سایر موضوعات می باشم . از تلاش بی شائبه شما کمال امتنان را دارم . اگر امکان دارد یکجایی را تعیین بفرمایید که خدمت برسم
    تذکر: بعضی از عکس ها که نام شهدا را روی آنها درج کرده اید شهید نمی باشنمد بلکه زنده هستند
    ۰۹۳۶۱۲۱۴۳۳۵
    با تشکر- تیموری خرم آباد

    • محمدحسن ظهراب بیگی

      با سلام ودعای خیرخدمت شما برادرعزیز
      از لطف ومرحمت شما بابت ابراز محبتی که به سایت « یاد امام وشهدا » داشته و تذکراتی که فرمودی کمال تشکرو و قدردانی را دارم.
      اما برای دقت بیشتر عوامل اجرایی سایت یاد امام وشهدا ، لطف بفرمایید بطور شفاف و دقیق بفرمایید کدام عکس و کدام نفرات اشتباهی ثبت شده تا پس از بررسی آن اقدامات عاجل صورت پذیرد. و دو اینکه پاسخ خواسته اولی شما را به ایمیلتان ارسال می نمایم. باز هم تشکر فراوان داریم . التماس دعا مدیر سایت یاد امام وشهدا

  3. سلام بر شهدای عزیز و شهید علی احمد گودرزی ، شهید کربلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید