خانه / دسته‌بندی نشده / شهید ولی اله پاپی جعفری

شهید ولی اله پاپی جعفری

قاب شهید واله پاپی جعفری
قاب شهید واله پاپی جعفری

فرزند  : علی کرم

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۴/۱۱/۲۳

محل شهادت  : اروند رود

محل دفن  :  گلزار شهدای کاکا شرف از توابع شهرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

دهم شهریور ۱۳۴۰، در بخش پاپی از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش علی کرم، کشاورز بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش زینب خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید ولی اله  پا به عرصه وجود گذاشت. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد.  گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک مدارج عالیه نداشت و تا پایان دوره متوسطه بیشتر ادامه نداد ، اما  تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سرو شریف   بعنوان پاسدار مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد  و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در بیست  و سوم بهمن ۱۳۶۴، با سمت فرمانده گروهان در اروندورود بر اثر اصابت ترکش به صورت پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید .مزار وی در گلزار شهدای مزارش در روستای کاکاشرف از توابع شهرستان خرم آباد واقع است.

قسمتی از وصیت نامه :

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا و الصالحین

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی . . .

ابتدا از خدای بزرگ طلب مغفرت و عفو گناهانم را می نمایم. با درود و سلام به امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود (عج) و با درود و سلام و آرزوی طول عمر برای نایب و قائم بر حقش امام خمینی رهبر مستضعفین جهان و با درود و سلام به شهدای اسلام که حقی سنگین بر گردن همه ی ما دارند و با سلام بر خانواده ی معظم شهدا که امیدوارم خداوند به ایشان صبر و اجر عظیم مرحمت فرماید و با درود سلام و آرزوی شفای عاجل برای معلولین و مجروحین و درود و سلام به رزمندگان اسلام که جان بر کف در تمام جبهه های اسلام علیه کفر می رزمند چه در کربلای ایران از غرب و جنوب و چه در جنوب لبنان و فلسطین و افغانستان و دیگر ممالک اسلامی. و درود و سلام به سربازان متعهد جمهوری اسلامی ایران و روحانیت عزیز و مبارز در خط اسلام و امام عزیز و درود و سلام بر تمامی دوستان و آشنایان و وابستگان نزدیک و دور که به همه ارادت دارم. این آخرین کلمات را که به اسم وصیت نامه است در حالتی بر صفحه کاغذ می آورم که روزهایی بیشتر به شروع عملیات نمانده است همه بارها را بسته اند و منتظر دستور حرکت می باشند ما در هر سنی باشیم و در هر حالی باشیم بالاخره مرگ به سراغمان می آید پس چه بهتر که مردن ما در را ه خدا باشد و چه بهتر و بالاتر که شهادت به دست دشمنان اسلام باشد.

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند     روبه صفتان زشت خو را نکشند.

 

راهی را که اکنون آخر آن را طی می کنم که آگاهانه انتخاب کرده ام چون لطف و رحمت خدا شامل راه این بنده حقیر و کثیرالتقصیر شده است در صفوف رزمندگان عزیز اسلام قرار گیرند و هدف در این راه اول رضای خداوند تبارک و تعالی است و پیشبرد اسلام و فرمان برداری در امر ولایت فقیه است و اگر در این را ه بکشیم یا کشته شویم پیروزیم که پیروزی فقط در فتح نیست که شهادت نیز پیروزی است. رمز پیروزی ما در اول انقلاب تا کنون وحدت کلمه و اتکاء به خداوند و به اسلام بود باید این رمز را تا آخر نگه داریم و باید در تمام اعمالمان به یاد خدا باشیم و امیدوارم که این انقلاب که یک انقلاب اسلامی است یک انقلاب جهانی اسلامی شود و مقدمه ای برای ظهور بقیه الله ارواحنا له الفداء باشد. و اما وصیتی دارم به برادران پاسدار و بسیجی، برادران در کارهایتان همیشه به یاد خدا باشید و در نظر داشته باشید که خداوند تبارک و تعالی ناظر اعمال ماست. بیشتر به جبهه ها بروید و در تمام کارهایتان به خدا توکل کنید و تمام دوستان و آشنایان و خانواده ام را وصیت می کنم به تقوا و صبر و نظم در کارها و امیداورم همگی به راه اسلام قدم بردارید و از همه ی این عزیزان طلب عفو و حلالیت دارم. و اما به خانواده ی عزیزم سلام عرض می کنم و امیدوارم که این بنده عاصی را حلال کنید مخصوصاً پدر و مادرم که فرزند خوبی برای آنها نبوده ام و گاهی اوقات اگر با شما به بدی برخورد کرده ام امیدوارم که مرا حلال کنید و مادر مهربانم از تو می خواهم که مرا ببخشی و مرا عفو نمایی و از خداوند متعال خواهانم که به شما صبر و پاداشی عظیم عنایت کند و امیدوارم که انشاءالله برادرم و خواهرانم راه اسلام عزیز را ادامه دهند و پیرو امام عزیز باشند و اما از همسر مهربانم حلالیت می طلبم و امید است که خداوند شما را صبری بزرگ و پاداشی عظیم عطا نماید و همسرم اگر خداوند فرزندی نصیبمان کرد اِن شاءالله او را در راه اسلام و به صراط مستقیم تعلیم و تربیت نمایی که ان شاءالله در زمره سربازان امام زمان (عج) و قائم مقامش امام خمینی باشد و پیرو ولایت فقیه باشد.   ان شاءالله.

خدایا خانواده ام را به تو می سپارم ای رب العالمین یار و نگهدارشان باش خدایا فرزندم محسن را توفیق عنایت فرما که پاسداری واقعی برای اسلام عزیز باشد. اگر شهادت نصیبم شد ناراحت نباشید فقط و فقط به یاد امام حسین (ع) و اهل بیت امام حسین (ع) باشید و احیانا ً اگر جنازه ام به دستتان رسید مرا با لباس مقدس سبز سپاه دفن نمایید تا دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که لباس سبز سپاه کفن سرخ پاسداران است در پایان از کلیه آشنایان و همسایگان محترم و اقوام و خویشان عزیز که واقعاً ارادت به خدمت همه آنها دارم امیدوارم که مرا دعای خیر و حلال  نمایند. به امید تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی به رهبری امام خمینی عزیز در کل جهان انشاءالله.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. از عمر ما بکاه و بر عمر او بیافزا

فرج امام زمان (عج) هر چه سریعتر بگردان .

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما.

زیارت کربلا نصیبمان بگردان.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

یک دیدگاه

  1. سلام بر شهدا
    من اصلا این شهید عزیز را نمی‌شناختم.‌
    پریروز ۲۴ بهمن یک کاری پیش آمد رفتم داروخانه خیابان شهدا
    عکس شهید سید ولی اله خلفوند را ابتدای کوچه دیدم. در میان این همه دختر و زن بدحجاب و کم حجاب از شهدا خجالت کشیدم.
    اسمش را به خاطر سپردم تا در وبلاگ یاد شهیدان از او یاد کنم.
    الان داشتم خاطرات و زندگینامه او را بررسی می کردم که به این شهید عزیز برخوردم. خاطرات عجیبی از آنها نقل شده که انسان را به شگفتی وادار می کند.
    دیدم تاریخ شهادت هر دو شهید دهه فجر ۱۳۶۴ بوده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید