خانه / دسته‌بندی نشده / شهید غلامحسن لشنی زند

شهید غلامحسن لشنی زند

فرزند : غلامعباس

تاریخ شهادت : ۱۳۷۱/۰۳/۱۸

محل شهادت : کردستان روستای آلواتان

محل دفن : گلزار شهدای شهرستان دورود

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

بیست و دوم فروردین ۱۳۴۷، در شهرستان دورود به دنیا آمد. پدرش غلامعباس، کارگر معدن بود و مادرش دلبر نام داشت. تا چهارم متوسطه درس خواند. سال ۱۳۷۱ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار وظیفه خدمت می کرد. هجدهم خرداد ۱۳۷۱، با سمت نیروی اطلاعات و عملیات در آلواتان هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

با سپاس فراوان از برادر غلامحسین لشنی زند که برگ های زرین شهید را برای سایت ارسال نموده است.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۸ دیدگاه

  1. غلامحسین لشنی زند

    بسم رب الشهداء و صدیقین
    ” ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون ”
    مپندارید آنهایی که در راه خدا کشته می شوند ( شهید می شوند ) مرده اند ، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شنوند .
    سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹
    دوش دیدم که ملائک در میخانه زند
    گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند
    ساکنان حرم سر و عفاف و ملکوت
    بامن خاک نشین باده مستانه زدند
    آسمان بار امانت نتوانست کشید
    قرعه ی کار به نام من دیوانه زدند
    شهید والامقام غلامحسن لشنی زند نام پدر غلامعباس فرزند اول خانواده بود که در ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۴۷ شمسی در روستای دریژان علیا از توابع شهرستان دورود در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود و پدر شهید در سال ۱۳۵۳ در کارخانه سیمان دورود استخدام شد و در سال ۱۳۵۴ از روستای دریژان علیا به روستای انگشته در نزدیکی شهر دورود مهاجرت و ساکن شدند شهید دوران ابتدائی را در روستای انگشته طی نمود و مقطع راهنمایی را در مدرسه شهید موگویی و دوره دبیرستان را در دبیرستان دهخدا گذراند از ویزگیهای اخلاقی شهید بسیار خوش اخلاق و گشاده رو و مهربان بود ودر به سن تکلیف که رسید شروع به خواندن نماز و بجا آوردن واجبات دینی و گرفتن روزه در نهایت خلوص و به دور از ریا و تظاهر نمود تا اینکه در ۱۶ خرداد ۱۳۶۷ به صورت داوطلبانه به جبهه جنگ اعزام گردید و با رفتن به جبهه بود که افسوس میخورد چرا زودتر به جبهه نرفته بود و آرزوی شهادت را در روح و روان خود پرواند ودر قنوت نمازهایش دعای ” اللهم الرزقنا توفیق الشهادت فی سبیلک ” را می خواند و با افسوس از جبهه و جنگ و شهداء یاد می کرد و همیشه چند روز مانده به شروع ماه مبارک رمضان به پیشواز رمضان میرفت و روزه می گرفت بدون آنکه بیان کند . چند ماه قبل از شهادتش با دیوان حافظ تفأل زد که شعر بالا آمد و از من خواست برایش تعبیرش کنم من هم بدون آنکه خودم متوجه باشم گفتم این شعر می گوید که تو عاشق خدا و اهل آسمان شده ای و برای اینکه به معشوقت بپیوندی قرعه ی فال به نام تو زده اند و به این زودی خواهی مرد و به دیدار محبوبت خواهی رفت ایشان با خوشحالی وصف ناپذیری که انگار مژده ی بسیار بزرگی به داده اند با تبسم رضایت بخش و آرزومندانه ای گفت من به این زودی خواهم مرد …!!! و دیگر اینکه تقریباًُ ۴۰ روز قبل از شهادتش خودش در ۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۱ که به مرخصی آمده بود دوربین عکاسی تهیه کرده و بهمراه پسر عمه ها و پسر عموهایمان به بالای گلزار بهشت زهرای شهر دورود رفتیم و بعداز عکس گرفتن به سمت گلزار شهداء آمدیم و شهید درست در کنار تنها قبر کنده شده و خالی در قطعه شهدا رو به قبله بصورت چمباته نشست و با نگاه بسیار تامل برانگیز و متفکرانه ای گفت بچه ها ببینم چه کسی را در این قبر می گذارند و سپس ۳ بار به من گفت غلامحسین یک عکس از من با این قبر بگیر ولی متأسفانه من نگرفتم و سپس گفت بچه نمیدانم چرا من فکر میکنم که این عکس ها رو نخواهم دید و همین طور هم شد چون قبل از چاپ عکسها شهید به فردای آنروز مرخصی اش تمام شد و از طرف گردان اخلاص یا همان اطلاعات عملیات لشکر ۵۷ ابوالفضل لرستان به سردشت برده شدند و در روز دوشنبه ۱۸ خرداد سال ۱۳۷۱ در حین شناسایی منطقه واقع در جنگلهای الواتان سردشت توسط گروهک کومله بر سر راهشان کمین زده و شهید غلامحسن لشنی زند به همراه تعداد دیگری از همرزمانش به آرزوی قلبی و دیرینه خودشان یعنی شهادت رسیدند و بسوی معبود و معشوق خود پر کشیدند .
    التماس دعا برادر شهید غلامحسین لشنی زند

    • محمدحسن ظهراب بیگی

      با سلام و دعای خیر محضر شما سرور گرامی و نورچشمی عزیز و بزرگوارم که با قدم مبارکتان سایت یاد امام وشهدا را گل باران فرمود و مشوق ما در امر انتشار معارف و اطلاعات شهدا هستید. جهت اطلاع شما به عرض مبارک میرساند این اطلاعات اولیه از منابع غیر رسمی تهیه و منتشر می گردد. ان شاءالله جهت انتشار بهتر اطلاعات شهید ُ تقاضامندیم همچنانکه آثار بجای مانده شهید را برای سایت ارسال فرمودید ، در زیر همان بانک اطلاعاتی شهید در قسمت ارسال دیدگاه و ارسال فایل ، اقدام به ارسال اطلاعات موثق و برگ های زرین (عکس) و خاطرات و مطالب مرتبط با این شهید بزرگوار فرمایید. با تشکر فراوان از شما. مدیر سایت

  2. غلامحسین لشنی زند

    عکس شهید غلامحسن لشنی زند

  3. غلامحسین لشنی زند

    دست نوشته شهید غلامحسن لشنی زند

  4. غلامحسین لشنی زند

    یادگاری از خط شهید

  5. غلامحسین لشنی زند

    آثار دیدگاه اعتقادی شهید

  6. غلامحسین لشنی زند

    آثار عملی و اعتقادی شهید

  7. غلامحسین لشنی زند

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام خدمت برادران بزرگوار و تشکر و سپاس از این کار فرهنگی که انجام می دهید
    این جانب غلامحسین لشنی زند برادر شهید غلامحسن لشنی زند در بیان مختصری از زندگینامه شهید غلامحسن لشنی زند در مورخ ۸ تیر ماه فراموش کردم بگویم که قبل تقریبا ۴۰ روز از شهادت ایشان در ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۷۱ که به کوه های بالای گلزار شهدای بهشت زهرای شهر دورود رفته بودیم و موقع برگشت به سر قبر شهداء آمدیم و شهید پایین تنها قبر کنده شده و خالی که در قطعه شهداء بود رو به قبله نشست و بعدار نگاه های عمیق و معناداری که به درون قبر کرد و با انگشت اشاره به سمت درون قبر گفت بچه ها ببینم چه کسی را در این قبر خواهند گذاشت از من خواست که از او با این قبر خالی عکس بگیرم ولی متأسفانه با اینکه ایشان ۳ بار گفت غلامحسین عکسی در کنار این قبر از من بگیر من نگرفتم و اصل مطلب اینجاست که بعداز شهادت ایشان درست پیکر مطهر شهید غلامحسن را در همین قبر خالی دفن کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید