خانه / دسته‌بندی نشده / شهید اردشیر کرمی

شهید اردشیر کرمی

شهید اردشیر کرمی
شهید اردشیر کرمی

فرزند  :  پیرداده

تاریخ شهادت  :  ۱۳۷۹/۰۶/۰۷

محل شهادت  :  خرم آباد

محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان  خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

بیست و دوم اسفند ۱۳۵۳، در شهرستان دلفان به دنیا آمد. پدرش پیرداده، در شهرداری کار می‌کرد و مادرش هاجر نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. درجه دار نیروی انتظامی بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. هفتم شهریور ۱۳۷۹، در خرم آباد هنگام درگیری با اشرار بر اثر اصابت گلوله به پهلو، شهید شد. مزار او در همان شهرستان واقع است.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۲ دیدگاه

  1. شهید اردشیر کرمی در سال ۱۳۵۲ در خانواده ای مذهبی در منطقه مستضعف نشین خرم آباد پا به عرصه وجود نهاد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید نمازی پشت بازار و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید قربانی نصب به پایان رسانید .

    شهید در سن ۹ سالگی از وجود پدر محروم گردید .

    شهید در دوران زندگیش همواره فردی مومن و خداجو و در احیایی امربه معروف و نهی از منکر در زادگاه خود و چه در محل خدمت زبان زد عام و خاص بود .

    شهید اردشیر کرمی با اینکه در سال ۱۳۷۳ به استخدام تیروی انتظامی در آمده بود پس از طی دوره ی آموزشی به شهرستان چابهار منتقل و پس از چهار سال خدمت صادقانه خود در آنجا در زمره سربازان پاکدامنی درآمد که بارها در ماموریتهای انتظامی از سوی سوداگران و دنیا طلبان مورد پیشنهادهایی قرار می گرفت که با صلابت و استواری به سوگندی که به هنگام پوشیدن لباس یاد کرده بود وفادار و در جواب پیشنهادات مزدوران پاسخ دندان شکن می داد .

    دلیر مردی که هیچگاه حاضر نشد شرافت انتظامی خود را به ازای قلیل مادی عوض نماید و کوچکترین ظلم و تبعیض در حق مردم روا داشته باشد که بارها به خاطر این صفت ارزنده مورد تشویق و تمجید قرار گرفته بود .

    اردشیر کرمی قبل از انتقال به خرم آباد به سنت پیامبر گرامی (ص) لبیک گفته و تشکیل خانواده داد که از ایشان فرزندی به نام محمد به یادگار مانده .

    با این اوصاف در سال ۱۳۷۸ به ناحیه انتظامی شهرستان خرم آباد انتقال یافت اما اراده حق بر این بود که او برگردد و در زمینی که خدا او را گزیده به لقای او برسد ، تا خون چون خون مادرش زهرای اطهر فدای راه ولایت گردد . گوارایش باد همدلی علی (ع) و همجواری پیامبر (ص) .

    ایشان در نا آرامیهای شهرستان خرم آباد توسط کوردلانی که در سر خود جز اهدافی شوم نداشتند ، در نیمه های شب در حین انجام وظیفه در تاریخ ۶/۶/۱۳۷۹ به درجه رفیع شهادت نائل گردید و جان به جان آفرین تسلیم کرد ، این شهادت را به مقام معظم رهبری ، ریاست محترم جمهوری و نیز ملت غیور و دوستار ولایت تبریک و تسلیت عرض می نمائیم .

  2. محمدآریان(نای کشی)
    بنده وشهیدکرمی در سیستان و بلوچستان در شهرستان چابهار هم رزم بودیم ایشان علاقه شهید به شغل پلیسی داشت در چابهار جذب معاونت اطلاعات انتظامی شهرستان چابهار شدند ودر سال ۷۹ به لرستان منتقل شدند درماموریت و عملیات های منجر به کشف محموله های موادمخدر ومعدوم نمودن اشرار همیشه به بنده تاکید می کرد با این ماجرا جویی شما آخرش شهید خواهید شد بنده می گفتم اصول امنیتی را رعایت می کنم اما هرآنچه تقدیر الهی باشد رخ خواهد داد من وصیت نامه خودم را هم نوشته ام .تااینکه متوجه شدم درپی حضور اعضای جذب تحکیم وحدت در خرم آباد عده ای تند رو این جلسه را برهم زده و موجب بروز قائله در خرم آباد شد و خوراک تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای و نشریات داخلی شد حدود یک هفته این قائله ادامه داشت ومن که در سیستان و بلوچستان حضور داشتم از دور پیگیر حوادث خرم آباد بودم تااینکه شنیدم گفتند یک نیروی اطلاعات نیروی انتظامی اهل پشت بازارمورد هدف گلوله کوردلان قرار گرفته و شهید شده است با شنیدن این خبر ته دلم خالی شد و گفتم احتمالا اردشیر کرمی باشد با خرم آباد تماس گرفتم و شهادت دوست عزیز اردشیر کرمی تائید شد و مراسم یاد بودی در ستاد نیروی انتظامی چابهار به یاد ایشان برگزار شد. روح شاد و راهش پررهرو باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید