خانه / دسته‌بندی نشده / شهید رسول گایکانی

شهید رسول گایکانی

شهید رسول گایکانی
شهید رسول گایکانی

فرزند  :  محمدرضا

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۰/۰۹/۰۹

محل شهادت  :  بستان

محل دفن  :  گلزار شهدای روستای دوزان از توابع شهرستان الیگودرز

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

یازدهم شهریور۱۳۳۲، در روستای دوزان از توابع شهرستان الیگودرز دیده به جهان گشود. پدرش محمدرضا، کشاورز بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش معصومه خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید رسول  پا به عرصه وجود گذاشت. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک مدارج عالیه نداشت ، اما  تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سرو شریف   بعنوان بسیجی مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد  و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در نهم آذر ۱۳۶۰، در بستان بر اثر اصابت ترکش به سر پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید .مزار وی در گلزار شهدای روستای دوزان از توابع شهرستان الیگودرز  واقع است.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۲ دیدگاه

  1. #زندگینامه_شهید_رسول_کایگانی

    به سال ۱۳۳۲ در روستای دوزان از بخش بربرود الیگودرز کودکی به دنیا آمد که به عشق حضرت محمد (ص) نام او را”رسول “نامیدند.

    دامن پر مهر مادر و آغوش گرم پدر ، جایگاهی شد برای فرا گرفتن احکام نورانی اسلام و آداب و رسوم دینی.

    وی از همان کودکی همدوش پدر در کارهای کشاورزی به تلاش و کوشش پرداخت و با شرکت در مساجد و جلسات مذهبی، آگاهی های دینی خود را افزایش داد و دروس علمی را در دبستان روستا آغاز و به پایان برد.

    اخلاق خوش و برخورد مناسب از خصیصه های وی بود که او را زبانزد خاص و عام نموده بود. وی با پذیرش ازدواج ، سنت زیبای محمدی(ص) را ارج نهاد و از آن وصلت میمون صاحب دو عطیه الهی یعنی یک پسر و یک دختر گردید. از همان آغاز نهضت اسلامی به صف مبارزین پیوست و باتهیه و توزیع اعلامیه های امام خمینی (ره) در میان مردم و معرفی چهره ی روحانی و مقدس ، عشق خود را به امام و مقتدایش بروز داد. وقتی امام عازم ایران شد ، به عشق زیارتش به همراه جمعی از دوستان عازم تهران شد.

    با آغاز جنگ تحمیلی ، قلب مهربانش آزرد و روح بلندش آرام و قرار را از دست داد و از سال ۱۳۵۹ در دو نوبت ، راهی مناطق حق علیه باطل شد و در آخرین اعزام ، موفق به شرکت در عملیات طریق القدس شد و در آزادسازی بستان با سلاح آر پی چی بر دوش حضوری سبز پیدا کرد. در عرصه ی مبارزه ، هیچی مانعی نمی توانست او را از مبارزه باز دارد. هنگامی که تعدادی از همرزمانش در محاصره بودند و گرسنگی و تشنگی ، آنها را به شدت می آزرد ، یکه و تنها در زیر بارش شدید باران و زمین باتلاقی از یک سو و ریزش گلوله وخمپاره از سوی دیگر به سوی تدارکات رفت و توانست مقداری غذا و آب بیاورد. در عملیات طریق القدس به تاریخ ۱۳۵۹/۰۹/۰۹ ترکش خمپاره ای قامت چون سرو او را به خون نشاند. پیکر مطهرش بر دوش همرزمانش قرارگرفت و به زادگاهش برگشت و در میان انبوهی از مردم محزون و عزادار در جوار امامزاده غیفر ابن علی (ع) به خاک سپرده شد.

    روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

    #شادی_روحش_صلوات
    از طرف :فرزند شهید رسول گایکانی : اعظم گایکانی

  2. امیرعباس مظاهری

    روحش شاد و یادش گرامی باد 🌹🖤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید