خانه / دسته‌بندی نشده / شهید عیدی ابدالی پور

شهید عیدی ابدالی پور

شهید عیدی ابدالی پور
شهید عیدی ابدالی پور

فرزند  : صیدعلی

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۲/۰۱/۱۱

محل شهادت  : تپه دوقلو

محل دفن  :  گلزار شهدای شرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

پانزدهم شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش صیدعلی، کشاورزی می کرد و مادرش سنگین نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم فروردین ۱۳۶۲، در تپه دوقلو توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و پای چپ، شهید شد. مزار او در بهشت رضای زادگاهش واقع است.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۲ دیدگاه

  1. محمد ابدالی پور

    باسلام تشکر از لطفتون که در جهت جمع آوری تصاویروخاطرات شهدا زحمت میکشی اما صحت مطالب درمورد شهیدعیدی ابدالی پور مورد تایید نیست محمد ابدالی پور برادرزاده شهید

  2. زندگینامه شهید

    شهید در سال ۱۳۴۵ در یکی از روستاهای الشتر در خانواده ای مستضعف متولد شد و در سال۱۳۵۵ در محله اسد آبادی شروع به درس خواندن کرد ولی براثر فشار مالی و سنگینی هزینه خانواده نتوانست ادامه تحصیل دهد و مجبور به ترک تحصیل شد و به کارگری مشغول شد. دارای اخلاقی خوش و پسندیده بود و بارزترین صفت او این بود که هیچگاه ضعف و سستی به خود وارد نمی کرد و همیشه گوش به فرامین امام می داد . در مواقعی با سید نعمت الله موسوی همگام می شد در فعالیتهای ضد رژیم و در تظاهرات حضور داشت و در سنگر مساجد و حضوری در جبهه ها تا زمان شهادت و می گفت ما وظیفه فرمانبرداری از امام امت را داریم.

    از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و به خرمشهر و دیگر مناطق رقابیه (تپه دو قلو جنگل امقر) نیز رفته است. برادر شهید که خود پاسدار در منطقه بوده است می گوید بعد از شنیدن خبر شهادت برادر به محل شهادت رفتم و از نزدیک پیکر شهید را مشاهده کردم که به وسیله خمپاره تقریبا تمام آن از بین رفته بود و باقی مانده پیکر مطهرش را به پشت جبهه منتقل کردم. محل دفن این شهید بهشت رضا خرم آباد می باشد .

    نقل از زندگینامه شهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید