خانه / دسته‌بندی نشده / شهید اسماعیل رخشان

شهید اسماعیل رخشان

فرزند  : ولی

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۱/۰۲/۲۰

محل شهادت  : خرمشهر

محل خاکسپاری :گلزار شهدای قبرستان خضر خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایتیکم بهمن ۱۳۱۴، در روستای هرو از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش ولی، کشاورز بود او چهره متینی و دوست داشتنی داشت . وی با  آوردن روزی پاک و طیبی کشاورزی  برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و همیشه به او افتخار نمایند. مادرش آمنه خانم . خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید اسماعیل  پا به عرصه وجود گذاشته  بود. گر چه فرصت نداشت تا تحصیلات کلاسیک خود را بخاطر انجام تکلیف الهی ادامه و به پایان برسانده ، امام بخاطر حس وظیفه شناسی بسیار بالایی که داشت بعنوان بسیجی خود را در کنار همسنگاران مجاهد الهی قرار داد و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی رسانید ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر می نمود. زندگی عارفانه این شهید عظمی در  بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به کتف به پایان رسید و به خیل همسنگران شهید پیوست و خود را جاودانه ساخت. مزار وی در گلزار شهدای قبرستان خضر شهرستان خرم آباد واقع است .

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۶ دیدگاه

  1. سلام. تمام توضیحات در رابطه با شهید اسماعیل رخشان صحیح است اما عکس موجود متعلق به شهید نیست.

    • محمدحسن ظهراب بیگی

      با سلام و دعای خیر محضر شما سرور گرامی و نورچشمی عزیز و بزرگوارم که با قدم مبارکتان سایت یاد امام وشهدا را گل باران فرمود و مشوق ما در امر انتشار معارف و اطلاعات شهدا هستید. جهت اطلاع شما به عرض مبارک میرساند ضمن اینکه تمثال نورانی شهید تصحیح گردید، خاطرنشان می سازد این اطلاعات اولیه ای که در مورد شهدای لرستان منتشر می گردد ، با تلاش و جدیت فراوان از منابع غیر رسمی تهیه شده و برای تکمیل آن ثانیه شماری می نماییم. ان شاءالله جهت انتشار بهتر اطلاعات شهدایی که شما می توانید همچنان ما را یاری فرمایید، تقاضامندیم در زیر همان بانک اطلاعاتی مربوط به شهید در قسمت ارسال دیدگاه و ارسال فایل ، اقدام به ارسال اطلاعات موثق و برگ های زرین (عکس) و خاطرات و مطالب مرتبط با شهید مورد نظر خود بفرمایید.

  2. احمد بیرانوند

    از ویژگیهای بارز این شهید بزرگوار، مردم داری و صداقت بود و همیشه سعی می کرد که مشکلات مردم را رفع کنه

  3. با سلام و خسته نباشید ، مزار شهید در قبرستان خضر در خرم آباد واقع هست

  4. شهید اسماعیل رخشان بیشتر روزها بدنبال حل مشکلات فامیل و آشنایان بود و تمام وقتش برای نیازمندان می‌گذاشت و از نطر مالی هم کمک‌های زیادی کرده و نوحه خوان امام حسین بود و در ایام محرم برنامه ریز هیئت‌های امام حسین بودند و نمازش رو در اول وقت می‌خواند و به پدرش احترام می‌گذاشت و تمام کارهای اداری خانواده و برادرانش را انجام می‌داد و فامیل و آشنایان همه به نیکی و خوبی از شهید یاد میکنن و همه از شید رخشان خاطرات خوب به یاد دارند

  5. محمد حسن دریکوند

    این مرد بزرگ خیلی خانواده دوست بود و همیشه در صدد حل مشکلات اهالی محل بود و برای تعداد زیادی از افراد ایجاد شغل کرده بود.
    این بزرگوار به خاطر وطن و دفاع از ناموس به جبهه های حق علیه باطل شتافت و دین خود را به این مملکت ادا کرد.
    روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید