خانه / دسته‌بندی نشده / شهید احمدعلی رضایی

شهید احمدعلی رضایی

فرزند  : محمدرضا

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۷/۰۳/۲۷

محل شهادت  : قمیش (کردستان)

محل خاکسپاری : ماژین – روستا

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

بیست  و هشتم اردیبهشت ۱۳۴۳، در شهرستان دره شهر به دنیا آمد. پدرش محمدرضا، کشاورز بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش سلطان خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید احمد علی  پا به عرصه وجود گذاشت. گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک تا پایان دوره کاردانی ادامه نداد و مدارج عالیه نداشت ، اما تکلیف الهی وی را بر آن داشتتا به ندای ملکوتی امام خمینی قدس سرو شریف لبیک گفت و شغل معلمی را رها نماید و بعنوان بسیجی مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد  و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در بیست  و هفتم خرداد ۱۳۶۷، در قمیش کردستان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید . پیکرش مطهرش مدتی در منطقه بر جا ماند و یکم اردیبهشت ۱۳۷۶، پس از تفحص درمزار گلزار شهدای روستای ماژین تابع شهرستان دره شهر بخاک سپرده شد.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۵ دیدگاه

  1. بسم رب الشهداء والصدیقین

    معلم شهید احمدعلی رضایی در سال ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش ((ماژین)) به پایان رساندروربرای ادامه تحصیل در دوره راهنمایی و دبیرستان راهی شهرستان خرم آباد شد که بعداز اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری در دوره کاردانی آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم مشهدمقدس پذیرفته شد و در سال ١٣۶۴ بعد از اخذ فوق دیپلم، ردای سبز معلمی را برتن نهاد و برای امر مقدس تعلیم و تربیت فرزندان این دیار محروم، راهی استان لرستان شد که دغدغه اش از تعلیم و تربیت شکوفایی استعدادهای فرزندان محروم این سرزمین بود، اما چون این دوران مصادف بود با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، لذا هر سال بعد از تعطیلی مدارس راهی جبهه های حق علیه باطل می شد تا این که در تاریخ ١٣۶٧/۰۳/۲۷ در منطقه عملیاتی قمیش کردستان به آرزوی دیرینه اش که همان شهادت بود نائل آمد، اما پیکر پاکش بعداز ۹ سال چشم انتظاری و ماندن در غربت به زادگاهش برگردانده شد تا در جوار دیگر همرزمان شهیدش آرام گیرد،(عشق یعنی استخوان و یک پلاک سال های سال ، تنهای تنها زیر خاک) روحش شاد و یادش گرامی.

    بخشی از وصیت‌نامه شهید:
    برادران و خواهران عزیزم وصیت من به شما این است هیچگاه از فراگیری علم و دانش همراه با ایمان ،زهد وتقوا،خلوص نیت و تلاش در راه سربلندی میهن عزیزمان ایران دست برندارید.

    دلنوشته های خواهر شهید:
    برادر عزیزم تو در کدامین سنگر در پناه عشقی پاک آرام گرفتی؟ جرأتت وصف ناشدنی و غیرتت ستایش شدنیست.
    به کدامین سجاده پیشانی نهاده بودی که دلت را پرواز داد .
    برادر عزیزم تو کوهی از صلابت بودی، از کدامین مکتب درس استقامت آموختی و با کدامین قلم مشق زیبای ایستادگی را تمرین کردی؟
    برادرم تو به کدامین قبیله تعلق داشتی که این چنین بی قرار بودی، روح بلندت را با کدامین قلم وصف کنم که درخور مقام والایت باشد؟
    اندوه نبودن تو همواره لحظه های دلم را ابری کرده است، در فراقت هنوز بعض گلویم نشکسته است، آنقدر منتظر قدوم زیبایت ماندیم که انتظار ما را می شناسد. دلواپسی ما را می شناسد.
    برادرم تو فراتر از واژه های الکن منی، نوری که به قلب تو رخنه کرد همان بود که از مشرق زندگیت تابید و تو را به تاریخ برد.
    نام تو بر تارک تاریخ جاودانه خواهد ماند.

    ای شهیدان عشق مدیون شماست
    هرچه ما داریم از خون شماست
    ای شقایق ها و ای آلاله ها
    دیدگانم دشت مفتون شماست

  2. زرین رضایی

    شهید احمدعلی رضایی

    • علی دریکوندی

      روحش شادویادش گرامی.شهیدوالامقام درمقطع ابتدایی معلم بنده بودندوخاطرات زیادی درذهن مابجاگذاشتن یادوخاطره اش تاابددرذهن ما باقی خواهدماند.

      • محمدحسن ظهراب بیگی

        با سلام و دعای خیر محضر شما نورچشمی عزیز و بزرگوارم که با قدم مبارکتان سایت یاد امام وشهدا را گل باران فرمودید. خدمت شما عرض شود ما همیشه آمادگی داریم اطلاعات شهدا را ویرایش و اصلاح و منتشر سازیم . در صورتیکه مایل به ارسال مطالب شهید باشید می توانید مطالب خود را در همین قسمت ارسال مطالب ارسال تا ان شاءالله در اولین فرصت اقدامات مقتضی بعمل آید. با تشکر از شما مدیر سایت

      • زنده باشید بزرگوار. اگر خاطره ای به ذهنتون میرسه ممنون میشیم بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید