خانه / دسته‌بندی نشده / شهید احمد خدابخشی

شهید احمد خدابخشی

شهید احمد خدابخشی
شهید احمد خدابخشی

 فرزند  : علی اکبر

تاریخ شهادت  :   ۱۳۶۲/۱۰/۳۰

محل شهادت  : تنگه چزابه

محل دفن  : جاوید الاثر

سایت یاد امام وشهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر ومطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایتسوم فروردین ۱۳۳۹، در روستای چالسبار از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش علی اکبر (فوت۱۳۶۰) کشاورز بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش سارا خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید احمد  پا به عرصه وجود گذاشت. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر شد .گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک مدارج عالیه نداشت و تا پایان دوره راهنمایی بیشتر ادامه نداد ، اما  تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سرو شریف   بعنوان بسیجی مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد  و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در سی ام دی ۱۳۶۲، در تنگه چزابه بر اثر غرق شدن در آب  پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید . تاکنون از جسد مطهر وی اثری بدست نیامده و جاوید الاثر شد.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۵ دیدگاه

  1. با سلام و ضمن عرض تشکر از زحمات شما , در خصوص محل ,تاریخ و نوع شهادت شهید احمد خدابخشی اشتباه رخ داده و به این شکل نبوده است , ایشان در عملیات خیبر در اسفند ۶۲ و در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت رسیده اند و پیکر پاک ایشان هنوز به کشور بازنگشته و یا به عنوان شهید گمنام دفن شده است , لذا خواهشمند است مطلب موجود در سایت اصلاح گردد . با تشکر رضا خدابخشی برادر زاده و داماد شهید .

    • محمدحسن ظهراب بیگی

      با سلام و دعای خیر محضر شما عزیز بزرگوار و بازدیدکننده محترم که با قدوم مبارکتان سایت یاد امام وشهدا را مزین فرمودید. به اطلاع شما برسانیم که اطلاعات منتشره از شهدا یک اطلاعات پایه و اولیه بوده که اطلاعات آن از منابع غیر رسمی استخراج شده است و ممکن است با کاستی ها , ویا اشکالاتی روبرو باشد. لذا برای تکمیل اطلاعات شهدا ، سایت مذکور دست و بازوی شما و همه عزیزانی را می بوسد که ما ار در این سعادت عظما یاری می فرمایند. مدیر سایت

  2. احسان جمشیدی

    احسان جمشیدی هستم خواهر زاده شهید بزرگوار احمد خدابخشی. .با سلام….دارنده سایت محترم لطفا اصلاحاتی متن را انجام بدهید .محل دفن و محل شهادت اشتباه است .شهید گمنام هست و پیکر مطهر وی هنوز کشف نشده .

  3. احسان جمشیدی

    با تشکر فراوان از سایت خوبتون و همدلی شما عزیزان با خانواده شهدا .موفق باشین ✋

    • محمدحسن ظهراب بیگی

      با سلام و دعای خیر محضر شما نورچشمی عزیز و بزرگوارم که با قدم مبارکتان سایت یاد امام وشهدا را گل باران فرمودید. خدمت شما عرض شود ما همیشه آمادگی داریم اطلاعات شهدا را ویرایش و اصلاح و منتشر سازیم . در صورتیکه مایل به ارسال مطالب شهید باشید می توانید مطالب خود را در همین قسمت ارسال مطالب ارسال تا ان شاءالله در اولین فرصت اقدامات مقتضی بعمل آید. با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید