خانه / دسته‌بندی نشده / شهید محمدنبی باقری

شهید محمدنبی باقری

شهید امحمدنبی باقری
شهید امحمدنبی باقری

فرزند  : محمدباقر

تاریخ شهادت  : ۱۳۶۷/۰۴/۱۰

محل شهادت  :جزیره مجنون

محل دفن  : ازنا

سایت یاد امام وشهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر ومطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر مدیریت سایت

 بیست  و چهارم تیر ۱۳۴۶، در شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش محمدباقر، در شرکت نفت کار می کرد و مادرش نازی نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته فیزیک بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم تیر ۱۳۶۷، به اسارت نیروهای عراقی درآمد و دهم همان ماه در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش را پس از تبادل اسرا، در زادگاهش به خاک سپردند. برادرانش محمود و ابوالقاسم نیز شهید شده اند.

بسمه ای تعالی

خلاصه ای از زندگی نامه شهید محمد نبی باقری

شهید محمد باقری در دوران تحصیل، علاقه به فعالیتهای فرهنگی ومذهبی داشت. ودر مدت تحصیل با انجمن های اسلامی وبسیج همکاری می کرد.

در سال ۱۳۶۱ به مدت چند هفته به گردان تخریب تیپ امام حسن (ع ) رفت ودر میادین مین و خنثی نمودن تله های انفجاری به رزمندگان کمک می کرد.

چندین بار به لشکر۵۷حضرت ابوالفضل (ع) اعزام شد ودر تبلیغات گردان مالک اشتر فعالیت داشت.

در عملیات کربلای چهار از ناحیه صورت مجروح شد وبعد از معالجه دوباره به منطقه برگشت ودر عملیات کربلای پنج حضور یافت. بعد از شهادت برادرش ابوالقاسم باقری تصمیم به ادامه تحصیل گرفت ودر دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل شد.

شهید محمد باقری دراواخر جنگ تحمیلی که رژیم بعثی در چندین منطقه شروع به پیشروی کرد ، با دستور امام راحل(ره) که فرمود جبهه هارا پرکنید وجلوی دشمن را بگیرید، به همراه دوست خود سعید اسماعیلی به لشکر۵ نصر استان خراسان مراجعه و بعنوان نیروهای تبلیغات به جزیره مجنون اعزام شدند.

بعداز چند هفته نیروهای عراقی جزیره مجنون را  محاصره کرده واکثر رزمندگان از جمله شهید محمد باقری وسعید اسماعیلی را به اسارت درآوردند.محمد باقری به علت جراحات وارده به سروگردن خونریزی شدیدی داشته که بعد از چند روز به شهادت می رسد. (از زمان اسارت و شهادت جزئیات آن را اززبان سعید اسماعیلی که بعداز جنگ به کشور بازگشت کسب نمایید)

پیکر مطهر شهید پس از چندین سال به همراه بیست تن دیگر که در جزیره مجنون شهید شده بودند در سال ۱۳۷۹ به خاک  میهن اسلامی ایران بازگردانده شد.

از خصوصیات اخلاقی ورفتاری شهید که بارها توسط دوستان وهمرزمانش نقل شده مناجات شبانه ، نماز شبها وخوش برخوردی همراه با لبخند بااطرافیان ، شجاعت در عملیاتها،ایثار وساده زیستی وساده پوشی ، نماز اول وقت ،مطالعه کتب مذهبی و دانشگاهی ، کمک به نیازمندان و همت ونبوغ بالا که در سال ۱۳۶۴ به همراه شهیدحسن جانبزرگی در سپاه شهرستان  ازنا توانستند یک هواپیمای دو موتوره کوچک بسازندکه قابلیت پرواز داشت .

از دوستان  ایشان شهید احمد رضا کرمی، شهید پاسدار حسن جانبزرگی ، شهید شفیعی ، سعید اسماعیلی را می توان نام برد .

روحشان شاد وراهشان پررهرو باد .

برگ زرین شهید محمدنبی  باقری

شهیدان محمدنبی و محمود و ابوالقاسم باقری
شهیدان محمدنبی و محمود و ابوالقاسم باقری

شهید محمود باقری

شهید ابوالقاسم باقری

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید