خانه / دسته‌بندی نشده / شهیدعلی عباس چاچ

شهیدعلی عباس چاچ

شهید علی عباس چاچ
شهید علی عباس چاچ

فرزند  : علی پناه

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۵/۰۱/۱۵

محل شهادت  : منطقه سلیمانیه عراق   

محل دفن  :  گلزار شهدای شرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

 دوازدهم بهمن ۱۳۳۹، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش علی‌پناه، کشاورز بود و مادرش خاور نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. پانزدهم فروردین ۱۳۶۵، با سمت معاون گروهان در سلیمانیه عراق به شهادت رسید. پیکر او مدت ها در منطقه برجا ماند وی را پس از تفحص سی‌ام تیر ۱۳۷۴، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

وصیت نامه :

بسم الله الرحمن الرحیم

پروردگار خداوند بزرگ ای خدای همه جهان و همه موجودات روی زمین تو ما را به جهاد در راه حق و حقیقت دعوت نموده ای و ما به دعوت شما لبیک گفته و در راه تو قدم برداشته ایم خدایا ما را در این راه موفق بدار و ما را به راهی که صلاح و خیر خودت در آن باشد راهنمایی کن ای خدای رحمان و رحیم به حق همه پیامبران و امامان و به حق خون شهدا و اشک چشم مادران و تو را به حق بندگان صالح و مقربان درگاهت این بنده ناچیزت را ببخش و بیامرز ای خدای بزرگ از کردارهای زشتم به تو پناه می برم خدایا از گناهان همه ی ما درگذر.

سلام و درود به پیشگاه مقدس رهبر عالیقدر این حسینِ زمان امام خمینی و سلام بر کسانی که مخلصانه در راه خدا قدم بر می دارند این بنده ضعیف علی عباس چاچ که خداوند مرا کمک کرده و این سعادت را نصیب بنده نموده که در بین برادران رزمنده باشم خیلی خدا را شکر می کنم که در همچین زمانی قرار گرفته ام و چنین فرصتی را پیدا کرده ام که در بین برادران رزمنده باشم تا لطف خدا شامل حال اینجانب شود. به تمام برادران و خواهران مسلمان توصیه دارم که این جنگ یک امتحان است تا کفر و اسلام از هم جدا شود و منافق و مؤمن مشخص گردد و این کار شغل همه پیامبران و امامان ما بوده و از خلقت آدم تا به حال دین خدا دشمنانی داشته و همه هلاک شده اند و آثاری از آن ها نیست ولی دین اسلام و قرآن کریم همیشه هست و خواهد بود و ما باید به فکر عمل خویش باشیم تا خود را از گمراهی و هلاکت نجات دهیم و این دنیا ماندنی نیست و کوله بار ما همان اعمالمان می باشد از همه برادران و خواهران حلالیت می طلبم و مخصوصا ً از پدر و مادر و از همسرم می خواهم که هر چه زحمت کشیده و هر چه آزار دیده مرا حلال کنید و از همه خانواده ام می خواهم که پیرو قرآن و اسلام و امام باشند در ضمن ۱۱۰۰ تومان به م.ش بدهکارم و بقیه بدهکاری هایم را هم که خودتان می دانید بپردازید و از همه شما طلب مغفرت می نمایم.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید