خانه / دسته‌بندی نشده / شهید محمد حسین جوکار

شهید محمد حسین جوکار

شهید محمدحسین جوکار
شهید محمدحسین جوکار

فرزند  : حسنعلی

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۵/۱۰/۲۲

محل شهادت  : شلمچه

محل دفن  : گلزار شهدای روستای تیران از توابع شهرستان الیگودرز واقع است.

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

بیست  و دوم تیر ۱۳۴۶، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش حسنعلی، کارگر بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش صدیقه خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید محمد حسین  پا به عرصه وجود گذاشت. وی تکلیف الهی حضور در جبهه و کنار رزمندگان اسلام را برتر از تحصیلات کلاسیک و مدارج علمی ارشد می دانشت و برآن شد به فرمان امام خمینی قدس سرو شریف   بعنوان بسیجی مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد  و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در بیست  و دوم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید .مزار وی در گلزار شهدای روستای تیران از توابع شهرستان الیگودرز واقع است.

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۲ دیدگاه

  1. سلام بنده از بستگان شهید جوکار هستم و عموی بنده و پدرم همرزم ایشان بودند
    در صورت تمایل با شماره ۰۹۳۰۸۱۷۲۳۴۷ و ۰۹۳۸۵۰۱۳۴۰۰

  2. با سلام.. شهید محمد حسین جوکار خواهرزاده بنده هستند ایشان از ینده حدود ۹ سال بزرگتر بودند ایشان جوانی خوش سیما و رشید بودند بسیار انسانی باهوش و با استعداد بودند بسیار مهربان و خوش صحبت اکثرا در مواقعی که فرصت داشتند به پدر بزرگ و مادر بزرگ که پدر و مادر بنده میباشند احوال پرسی میکردند . پدرم علاقه زیاد به محمد داشتند و همیشه میگفتند محمد یک نابقه هستند محمد در دوران جوانی همیشه نماز میخواند یادم میاید یک سال ماه رمضان در فصل تابستان بود ایشان به خانه ما که در روستا بود امد روزه میگرفت و روزها در کار کشاورزی به پدرم کمک می داد. روحش شاد و یادش گرامی..
    ضمنا مزار ایشان در شهرستان الیگودرز در قبرستان محله تیرانی شهرستان هست .. لطفا اصلاح بفرمایید روستای تیرانی توابع الیگودرز اشتباه است .. محله تیرانی یکی از محلات شهر الیگودرز هست واقع در خیابان رسالت..
    با ارزوی سلامتی ..سید مهدی مهدوی ۰۹۱۹۲۰۹۹۴۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید