خانه / دسته‌بندی نشده / شهید علی محمد حاتمی

شهید علی محمد حاتمی

شهید علی محمد حاتمی
شهید علی محمد حاتمی

فرزند  : علی مراد

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۴/۰۵/۲۴

محل شهادت  : چنگوله

محل دفن  : پلدختر

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت هفدهم خرداد ۱۳۴۵، در شهرستان پلدختر به دنیا آمد. پدرش علی مراد، کشاورز بود و مادرش نرگس نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته کشاورزی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست  و چهارم مرداد ۱۳۶۴، با سمت تک تیرانداز در چنگوله توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

با تشکر از برادر ناصر حاتمی که آلبوم عکس شهید را برای سایت ارسال داشته است

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

۶ دیدگاه

  1. ضمن تشکر فراوان از دست اندرکاران سایت ارزشی یاد امام و شهدا و رزمندگان غیور و مظلوم لرستانی که باعث ترویج فرهنگ جهاد و شهاد ت در بین نسل جوان می شود و آرزوی توفیق روز افزون برای شمابدینوسیله تعدادی از تصاویر شهید علی محمد حاتمی و بخش هایی از و صیت نامه و زندگینامه این شهید را بحضورتان ارسال می کنم اجرتان با سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ان شا الله.

  2. وصیت نامه شهید علی محمد حاتمی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    مورخه:۱/۵/۶۴
    ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون (قرآن کریم)
    باسپاس و ستایش رب العالمین که آفریننده جهان است و با سلام و صلوات بر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و با سلام بر معصومین بالاخص ذخیره اولیا ءالهی حضرت حجه ابن الحسن العسگری (عج)و سلام بر نائب حضرت مهدی (عج) امام خمینی و سلام بر ارواح طیبه شهدای راه حق و حقیقت از صدر تا ذیل و شهدای مظلوم جبهه های غرب و جنوب ایران .
    بار الهی تو شاهدی که هیچ انگیزه و هدفی جز کسب رضای تو بنده حقیر را بسوی نبرد با دشمن فرا نخواند و جز بدستور تو لباس مقدس سربازی بر تن نکرده ام .خدایا تو فرمودی که از خدا و رسول و اولی الامر اطاعت کنید وولی امر زمان ما دستور به جهاد دادو من به جبهه رهسپار شدم . خدایا مرغ جانم در این قفس خاکی به تنگ آمده و آرزوی لقا ء تورا می نماید جان ناقابلم را در راه اسلامت تقدیم می کنم که من از علی اکبر بهتر نیستم چون این درخت تنومند اسلام با خونهای مقدسی تا بحال آبیاری شده است از حمزه سید الشهدا تا امام حسین (ع) و تا بهشتی مظلوم. پس چه بهتر که ما هم در صف این شهدا باشیم .
    در ابتدای وصیت نامه ام سخنی با امامم دارم .ای امام ای روح قدسی الهی تورا سلام می گویم و بر ولایتت بر امت اسلامی افتخار می کنم تنها آرزوی من در این جهان زیارت تو بود و این آرزوی خود را نتوانستم بر آورده کنم و باز متاسفم و شرمنده ام از اینکه با یکبار شهید شدن از صف سربازان تو کم می شوم .ای کاش صد بار شهید می شدم و زنده می شدم و باز در راهت به شهادت می رسیدم از خداوند سلامتی شما را می طلبم و برای دشمنانت هلاکت و نابودی از خداوند می طلبم .
    و اما سخنی با امت حزب اله ایران دارم و آن اینکه فریب ظاهر زیبای دنیا را نخورید که دنیا چون ماری است که ظاهرش زیبا و فریبنده است و درونش پر از زهر است هرکه بدان نزدیک شد هلاک خواهد گردید . وصیت دیگراینکه از روحانیت جدا نشوید که روحانیت ناخدایان کشتی اسلامند و اگر این کشتی از نا خدا تهی شود در میان امواج حوادث غرق خواهد شد . همچنین قدر این انقلاب را بدانید که این تحول عظیم بعد از پیامبر اسلام سابقه ندارد و تنها پیامبر اسلام توانست اینقدر اسلام را به اریکه قدرت برساند.
    سخنی با خانواده ام دارم و آن اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید و از امام و روحانیت جدا نشوید . پدر و مادر عزیزم من اگر چه برای شما فرزند خوبی نبودم ولی امیدوارم که بنده را به بزرگی خودتان ببخشید و حلالم کنید برای شهادت من گریه نکنید که بهتر از علی اکبر نیستم جان انسان ارزش دارد ولی حفظ اسلام از همه چیز حتی جان هم با ارزش تر است .برادران هم مرا ببخشند و حلالم کنند .
    در پایان به همه افرادی که این وصیت نامه را می خوانند عرض می کنم که صحنه را خالی نکنید به نماز های جمعه و جماعت اهمیت بدهید و مسجد ها را خالی نکنید که جنگ ما برای حفظ اسلام و حفظ شعائر اسلامی و در راس آنها نماز است . دعای برای حضرت امام را فراموش نکنید.
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار التماس دعا
    برادرتان علی محمد حاتمی

  3. شهید حاتمی و گروهان شهدا در عملیات عاشورای ۲ سال ۱۳۶۴چنگوله

  4. شهید حاتمی و رزمندگان در زبیدات عراق

  5. دریافت جایزه توسط شهید حاتمی از فرمانده وقت سپاه پلدختر برادر نداف

  6. سلام بر شهدا
    این عکس هم از شهید علی محمد حاتمی در نوید شاهد منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید