خانه / دسته‌بندی نشده / شهید رحیم دلفان

شهید رحیم دلفان

شهید رحیم دلفان
شهید رحیم دلفان

فرزند  : جهان

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۶/۱۰/۱۶

محل شهادت  : منطقه عملیاتی ماووت عراق

محل دفن  :  گلزار شهدای شرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

دهم مهر ۱۳۳۹، در روستای ده پیر از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. نام پدرش جهان بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش مریم رقیه خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید حاج رحیم  پا به عرصه وجود گذاشت. گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک مدارج عالیه نداشت و تا اول راهنمایی بیشتر ادامه نداد، اما  تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سرو شریف شغل شریف جوشکار را رها نماید و  بعنوان پاسدار مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد  و از نظر معارف علوم اسلامی به عالیترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در شانزدهم دی ۱۳۶۶، در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه، دست و پا پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید .مزار وی در گلزار شهدای بهشت رضا شهرستان خرم آباد واقع است.

شهید عزت الله دلفان

وصیت نامه :

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خدا و استمداد و یاری از او که یار و یاور ستمدیدگان و مظلومان است وصیتنامه خود را آغاز می کنم. ابتدا به حقانیت دین مبین اسلام و پیامبر گرانقدرش حضرت محمد بن عبدالله (ص) شهادت می دهم و بر علی و یازده فرزندش که راهنمایان طریق الهی و امام و پیشوای ما شیعیان هستند گواهی می دهم سپس بر آخرین آنان مهدی صاحب الزمان (عج) و نایب بر حقش درود می فرستم خوشا به حال آنانکه شوق دیدار حسین و زیارت مزار مطهرش را دارند و شبها از شوق او در خلوتگه عشق با چشم گریان و دل سوزان او را صدا می زنند و سرود یار زمزمه می کنند که تا ابد در این شبها و همه شبهای بعد از این در سکوت بیابان طنین خواهد داشت. ای منتظران مهدی و ای عاشقان حسین و کربلای حسین به نیتی پاک و دلی شکسته از خدای حسین بخواهید که رزمندگان ما را پیروز فرماید و راه کربلای حسین (ع) را به روی عاشقان حسین بگشاید. ای دلباختگان حق و ای رزمندگان جبهه های حق بدانید که پیش قراولان و پرچمداران لشگر اسلام  می روند و پرچم را به دست شما می سپارند مبادا در نگهداری آن تعلل و مسامحه بورزید که در آن صورت به خون شهیدان خیانت کرده اید. ای خواهران و برادران و ای جوانمردان و پیرمردان، هیچوقت و در هیچ حال امام را تنها نگذارید و همواره پشتیبان ولی فقیه و روحانیت اصیل باشید و از زحمات خود نسبت به آنان دریغ نورزید و راه شهدا و هدف آنان را هیچگاه از یاد مبرید که راه و هدف اینان همان راه و هدف حسین (ع) و اولیای خداست. ای پدر و مادر عزیزم نمی دانم که با کدام قلم و با کدامین گفتار از زحماتی که برای من متحمل شده اید سپاسگذاری کنم جز اینکه از خدای مهربان بخواهم که اجری فراوان و پاداشی نیکو به شما عنایت فرماید . برادران و خواهران عزیز و مهربانم شما هم که الحمدالله وظیفه خود را می دانید که باید چکار کنید. امیدوارم که مرا حلال کنید. و اما همسر گرامی ام شاید شوهر خوبی برایت نبودم اما از خدای متعال می خواهم که تو را در زندگی یاری دهد. و اگر بیشتر وقتها به فکر جبهه رفتن بودم چون که میدیدم که برادرانم در جبهه می جنگند و شهید می شوند و خون می دهند دلم راضی نمی شد که بیایم در منزل و در کنار گریه فرزندانم باشم زیرا فرزندانی بودند که شبها به بهانه پدر که در جبهه بود و یا شهید شده بود گریه می کردند و پدر پدر می کردند از خدا می خواهم که اسلام را به پیروزی نهایی برساند و پرچم اسلام را در تمام اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآورد. در پایان از همه عزیزان و دوستان و آشنایان می خواهم که به خاطر خدا مرا حلال کنند. ضمناً نماز و روزه زیادی از من قضا شده و بدهکار هستم هر چند که می توانید برایم به جا بیاورید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

خدایا از تو می خواهم که دعای مرا مستجاب فرمایی و مرا به شهادت برسانی که غیر از این هیچ آرزویی ندارم.

پروردگارا از گناهانم درگذر و اگر تو در نگذری به که روی آورم.                             رحیم دلفان ۲/۱/۶۴

برگ های زرین شهید حاج رحیم دلفان

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید