خانه / دسته‌بندی نشده / شهید اردشیر اسلام دوست

شهید اردشیر اسلام دوست

قاب شهید اردشیر اسلام دوست
قاب شهید اردشیر اسلام دوست

 فرزند  : محمد

تاریخ شهادت  :   ۱۳۶۷/۰۱/۰۴

محل شهادت  : شاخ شمیران

محل دفن  : چم سنگر – روستا

سایت یاد امام وشهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر ومطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

 یکم شهریور ۱۳۴۴، در روستای ززوماهرو از توابع شهرستان الیگودرز به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش بی بی کوچک نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال۱۳۶۳ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم فروردین ۱۳۶۷،‌ با سمت فرمانده دسته در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزارش در روستای چم سنگر تابعه شهرستان زادگاهش واقع است.

با تشکر از بردار عادل متینی فر که مطالب و تصاویر زیر، را برای سایت ارسال داشته است

زندگینامه شهید اردشیر اسلام دوست
شهید اردشیر اسلام دوست فرزند حاج افرا(محمد) متولد ۱۳۴۴ برآفتاب هومه از توابع ماهرو استان لرستان شهید اسلام دوست دوست معلمی نوجوان و فرماندهی جوان فرزندی از دیار ماهرو ایشان بعد از پایان دوره های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی برای ادامه ی تحصیلی در مقطع متوسطه (دبیرستان) به شهرستان دورود رفته و در هنرستان کارخانه سیمان آن زمان دامۀ تحصیل دادند.
شهید اردشیر اسلام دوست به مدت ۲ سال به عنوان معلم در زادگاهش (ماهرو) به تعلیم و تربیت پرداختند و در مدت کوتاه عمر خود شاگردانی که هم اکنون در عرصه های مختلف مشغول خدمت هستند را تربیت نمودند و تربیت و تحصیل برای ایشان اهمیت ویزه ای داشت همچنانکه در وصیت نامه خود به این مهم سفارش نموده اند .

این جوان برومند ۲ سال خدمت وظیفه را در لشکر ۲۱ حمزه ارتش جمهوری اسلامی گذارنده و در این مدت منشی گردان نامبرده نیز بوده و در عملیات های مهمی شرکت نمودند و بارها مورد تشویق فرماندهان آن گردان قرار گرفت.
این سردار جوان و پاسدار رشید بعد از پایان دورۀ سربازی به استخدام سپاه پاسداران شهرستان دورود درآمد و در عملیات های مهم حضور فعال و مؤثری داشته و سرانجام در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس۴ (فتح شاخ شمیران) در ارتفاعات بلند کردستان با سمت یکی از فرماندهان شجاع و مؤثر گردان محرم شهرستان دورود تیپ ۵۷ لرستان در ۴ فروردین ۱۳۶۷به شهادت نائل آمدند.
آرامگاه وی در روستای محل تولد خود برآفتاب هومه(ماهرو) در کنار آرامگاه پدر بزرگوارشان قرار دارد.

جا دارد از پدر این شهید بزرگوار حاج افرا چراغیپدر شهید اردشیر اسلام دوست که یکی از بزرگ مردان خطّه ی ماهرو بودند یاد کرده  و برای شادی روحشان فاتحه با صلواتی قرائت گردد

 

وصیت نامه شهید :

وصیت نامه شهید اردشیر اسلام دوست

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید