خانه / دسته‌بندی نشده / شهید روح الله سپهوند

شهید روح الله سپهوند

شهید روح الله سپهوند
شهید روح الله سپهوند

فرزند  : صیدعزیز

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۵/۰۳/۰۲

محل شهادت : منطقه عملیاتی حاج عمران  

محل دفن  :  گلزار شهدای شرستان خرم آباد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی  خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایت

دهم تیر ۱۳۴۴، در روستای دره دزدان از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش صیدعزیز و مادرش ماه سلطان نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. دوم  خرداد ۱۳۶۵، در حاج عمران عراق بر اثر اصابت ترکش به پهلو، شهید شد. مزارش در شهرستان زادگاهش واقع است.

وصیت نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون وعداً حقاً

با درود و سلام بر منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و نایب بر حقش امام امت و با سلام بر رزمندگان اسلام و شهیدان اسلام به خصوص شهدای جنگ تحمیلی و با درود و سلام بر امت شهید پرور.

(ماالحیوه الدنیا المتاع الغرور)

بدانید که دنیا جز فریب و غرور چیزی نیست.

وصیتم به تو است ای برادر پاسدار، ای نور چشمان امام ای سربازان امام زمان (عج) برادر عزیزم نکند خدایی نکرده دل امام را برنجانی، نکند با کردار و اعمالت امام زمان (عج) را از خودت ناراحت کنی بدانید که دنیا محل امتحان است محل کشت است و در روز محشر باید نتیجه آن را ببینید.

آن کس بدبخت است که در روز قیامت خداوند نتیجه کردارش را به دست چپ او بدهد پس چه باید کرد که امام زمان از ما راضی باشد معلوم است اطاعت از فرمان حق تعالی از قرآن کنیم.پیرو ولایت فقیه باشیم. بلی عزیزان حرفهای امام را به دل پذیرا باشید توجه کنید به فرمان امام که گروه گرایی نکنید باند بازی نکنید شما باید فرمان خدا که امام می فرماید عمل نمایید. دسته بازی در سپاه درست نکنید و جزء هیچ دسته و گروه در میان مردم نباشید که دیگران هم از رفتار شما سوء استفاده کنند مسائل سپاه را به بیرون نکشانید و یا مسائل خانواده را به سپاه نکشانید سعی کنند با مردم خوشرفتار باشید یک پاسدار باید درسش را از حسین (علیه السلام) بیاموزد جبهه ها را گرم نگه دارید این جنگ همان جنگ رسول خداست با ابوسفیان . این جنگ همان جنگ امام حسن است با معاویه و علی (علیه السلام) است با منافقین این جنگ همان جنگ است که حسین علیه السلام با یزید در صحرای کربلا کرد و حسین (علیه السلام)  بهترین ارمغان و هدیه را برای ما به جا گذاشت آن هم شهادت است.

در این زمان ما هم به دنبال فرزند حسین (علیه السلام) راه می رویم و به او اقتدا می کنیم چون راه امام ما راه حسین است و می گوییم حسین جان اگر در کربلایت نبودیم الان در کربلای ایران داریم ، می جنگیم و به ندای تو لبیک می گوییم و خداوند راشکر می کنم که چنین توفیقی عنایت فرمود که در این زمان باشم و علیه دشمنان اسلام بجنگم آری برادران عزیز ما هر کجا برویم آخر مرگ به سراغمان می آید پس چه بهتر قبل از اینکه مرگ به سراغ ما بیاید ما به دنبال او برویم او را در آغوش بگیریم آن هم مرگ سرخ که علی (علیه السلام) آن را شیرین تر از پستان مادر و قاسم (علیه السلام) آن را شیرین تر از عسل تشبیه می کنند و عزیزان ما او را سعادت و آرزوی خود می دانند.

(( برای یک پاسدار در بستر ماندن و مردن ننگ است ))

خاطرات : انشاالله بزودی در خصوص خاطرات زیر مواردی در دست تهیه وتقدیم می باشد. منتظر باشید

خاطره من وشهید روح اله سپهوند در مأموریت پیرانشهر تپه های تمرچین در سال ۵۹

خاطره من وشهید روح اله سپهوند در دفاع از شهر سوسنگرد منطقه عملیاتی سولدانیه درسال ۶۰

خاطره من وشهید روح اله سپهوند در عملیات طریق الدقدس آزادی بستان درسال ۶۰

برگهای زرین شهید روح اله سپهوند       انشالله بزودی منتشر خواهد شد

درباره ی محمدحسن ظهراب بیگی

همچنین ببینید

شهید منوچهر نوابی

 فرزند : سلطان حسین تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۳/۲۷ محل شهادت : استان سلیمانیه عراق ارتفاعات ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیام برای مدیر سایت
لطفا برای ارسال کلیک فرمایید